Wednesday 9 November 2011

KaU AkU dan DiA

Aku punyai seorg TEMAN satu ketika dulu..yg membuatkan hidup ku tidak lagi kesunyiaan.Kami bahagia dan seronok menjalani kehidupan dgn penuh gelak tawa yg menghiburkn dan tak lekang gusi kami melayani saat yg mbahagiakn itu..dialah teman ku yg terbaik fikir ku kerna dialah teman tuk ku berbual bicara,berkongsi segala suka dan duka...

Tapi sayangnya..kau mula membuatkan aku berasa tidak senang dgn sikap kau kerna RASA TIDAK KISAH KU selama ini telah membuatkan engkau hilang RASA HORMAT kau pada aku yg LEBIH BERUSIA dr diri kau..kenapa teman ??? kau membuatkn aku spt ank2 kecil yg tade perasaan dan harga diri dlm seorg wanita yg selayaknya kau panggil aku KAKAK...

Seksanya dan sakitnya hati aku ini..Tuhan sahajalah yg lebih mengerti..tak cukup dgn itu kisah aku kau bawak ke hulu ke hilir dgn mulut kau yg berapi2 itu..its ok lahh sayanggg !! JANGAN kau engat,diam dirinya aku tak bermakna aku tak tahu ape2...kau SILAP !! walaupun begitu dan begini tingkah laku kau yg menjelekkn isi mata ku..dan kau postlah pelbagai kata2 kiasan kat FB kau ape2 pun lahh yg kononnya aku jualah yg bersalah..jgn kauu fikir aku tak komen dan DIAM KU..AKU TAK TAHU APE2..memang KAU SILAP ..SILAP..DAN SILAPPP sebab KAU BUKAN AKU !!

Dan yg paling menyedihkan aku..pabila org yg paling rajin utk mengetahui KISAH KAU DAN AKU rupa2nya menjadi RACUN dlm diam.Kau memang HEBAT dan HEBAT dlm kepuraan watak yg kau bawak dan ketahuilahh sesungguhnya aku AMAT MEMBENCI KAU seadanya..kau TIDAK JUJUR..kau memang TIDAK BAGUS dan yg paling penting KAU BUKANLAH TEMAN utk menjadi pendamping aku tuk aku harungi liku2 hidup ini ! SYABAS !!! kerna sikap kau itu telah menambahkn lg kerenggangan hubungan kami yg tegang ini..(memang cilakak kamu ini !!)

Dan buat kau TEMAN yg telah menyakitkan hati aku ini..aku pohon sgt2lahh supaya kau buangkanlah sikap pentingkan diri sendri yg beraja dlm diri kau.Yang PALING PENTING kau ingat dan pegang lahh kata2 aku ini dan kau bawalah kemana2 dsepanjg perjalanan hidup kau yg terlalu jauh ini iaitu "MEMINJAM TAK BERMAKNA MENJADI HAK MUTLAK KAU " ada PAHAMMM...????!!!

dan khas buat TETAMU yg singgah tuk sementara waktu dlm kamus hidup ku pula..didik lahh MULUT dan LIDAH kamu dlm berkata2 agar ianya tidak menjd DURI dan akhirnya MENUSUK JAUH KE DLM HATI insan yg lain sekiranya kamu mula berbicara.Adalah lebih manis andainya bicara kamu merasa spt gula ttg sesorg mudah2an GANJARAN PAHALA YG DIBERIKAN OLEH ALLAH S.W.T mengiringi stp langkah perjalanan hidup kamu..dan yg paling penting

"AKU MAAFKAN KAMU
TAK PERLU KITA BERTEMU
CUKUP KAU TAHU
YG AKU MAAFKAN KAU
TOLONG TERUSKAN HIDUP
JGN SEBUT NAMA AKU !!"

Dan pengajaran untuk ku...
"sayangilahh insan yg menyayangi kita seadanya bukannya sayang insan yg kita syg.."
Dan kini akan ku berikan selebih2nya tumpuan pd keluarga dan teman2 yg menyayangi ku seihklasnya....peace !!

2 comments: